NoAnxietyDin ce in ce mai frecventa, anxietatea se caracterizează printr-o stare permanentă de tensiune psihică, iritabilitate, lipsă de încredere în propria persoană, incapacitate sau rezerve în asumarea unui risc, tremur și alte reacții neurovegetative, diverse semne psihosomatice. Desigur, apelarea la medicamente este de multe ori primul impuls, insa exista si alternative naturale care ajuta la reducerea starilor anxioase, incepand cu alimente bogate in nutrienti precum folatii, complexul de vitamina B, omega 3, dar si sportul, miscarea, respiratia profunda, meditatia sau alte tehnici de echilibrare intre minte si corp.

Iata cateva  dintre cele mai la indemana remedii si cum le putem folosi  in viata noastra de zi cu zi pentru a indeparta starile anxioase.

Roinita este o planta medicinala cunoscuta pentru proprietatile ei curative: calmeaza starile nervoase, calmeaza crampele stomacale, echilibreaza digestia. Poate fi consumata sub forma de ceai sau capsule.

Valeriana – daca suferi de insomnie, valeriana este un remediu potrivit care te va ajuta sa ai un somn mai odihnitor. Intr-un studiu german efectuat in anul 2001 se afirmau, in mod categoric, urmatoarele: „Multe plante si remedii naturale pot fi recomandate contra insomniei, insa doar in cazul valerianei eficienta poate fi garantata”. Intr-adevar, nenumarate teste clinice, facute pe pacienti de toate varstele si care sufereau de diferite tipuri de tulburari de somn, au dovedit eficienta valerianei ca sedativ si somnifer. Administrarea tincturii de valeriana inlatura dificultatea in a adormi, micsoreaza semnificativ procentul de treziri nocturne, favorizeaza aparitia fazei de somn profund fara vise (etapa cea mai odihnitoare a somnului). Cu alte cuvinte, valeriana ajuta la marirea perioadei de somn si – foarte important – imbunatateste calitatea acestuia.

Ceaiul de musetel calmeaza si ofera o stare de bine. Daca se consuma cu jumatate de ora inainte de ora de culcare aduce un somn mai odihnitor si linistit.

Nutritia antistress. Vitaminele complexului B5 sunt importante pentru convertirea proteinelor, carbohidratilor si grasimilor in energie, pentru a satisface nevoile crescute din timpul stresului. Vitamina B5, este esentiala in functionarea optima a glandelor suprarenale si este considerata vitamina antistress. Se gaseste din plin in ciuperci si avocado.

Vitamina C este de asemenea esentiala pentru sanatatea glandelor suprarenale, este un antioxidant major in lupta impotriva radicalilor liberi, iar un deficit de vitamina c poate duce la iritabilitate. Se gaseste in cantitati mari in coacaze negre, ardei verde gras, mango.

Magneziul este esential pentru sanatatea sistemului nervos. Un deficit de magneziu predispune la insomnie, stari anxioase, oboseala, confuzie mentala. Se gaseste in legumele cu frunze verzi.

Calciul este de asemenea esential in functionarea sistemului nervos. Are un efect calmant, tranchilizant, reduce iritabilitatea si insomnia. Se gaseste in legume cu frunze verzi si in produsele lactate.

Miscarea fizica este un antidot recunoscut pentru depresie si stari anxioase. Aloca 30 minute in fiecare pentru miscare. Fie ca practici un sport, fie ca faci o plimbare alerta, fie ca faci cateva exercitii in fata geamului deschis, este important sa practici zilnic, constant. Rezultatele nu vor intarzia sa apara. Simplul fapt ca vei fi in stare sa te tii de sport si sa fii pe zi ce trece mai in forma te va ajuta sa-ti cresti stima de sine.

 Sauna activeaza metabolismul, relaxeaza musculatura si confera o stare de bine si liniste interioara profunda. Recomandata cel putin 1 data pe saptamana, sedinta de sauna este foarte bine insotita de un masaj de relaxare.

Respiratia cat mai profunda este esentiala in reducerea starilor anxioase. Nu poti sa fii anxios in timp ce respiri adanc. Descopera tehnica de respiratie potrivita tie si practic-o de cel putin 2 ori pe zi. Recomandarea mea este tehnica 4-7-8 a Dr Andrew Weil, prezentata chiar aici:

http://www.drweil.com/drw/u/VDR00112/The-4-7-8-Breath-Benefits-and-Demonstration.html

Aromaterapie cu lavanda. Lavanda este recunoscuta ca fiind un „antiinflamator emotional”. Folositi uleiul esential de lavanda ca aroma preferata acolo unde petreceti cea mai mare parte a timpului: acasa, la birou.

Meditatia, tehnica folosita din timpuri stravechi,  este din ce in ce mai des folosita in prezent ca tehnica de reechilibrare intre corp si minte si are rezultate foarte bune in alungarea starilor anxioase si linistirea mintii. Recomandarea mea este o meditatie de alungare a stresului a lui Deepak Chopra. Iat-o aici: https://www.youtube.com/watch?v=Rd1Rv4VMVpc

Daca stii si alte remedii care te-au ajutat in reducerea starilor anxioase, impartaseste-le cu noi!

Cu drag,

Liliana Paraipan

Surse:

www.health.com

www.wikipedia.org

www.drweil.com

 

Ti-a placut articolul? Afla pe email cand va aparea un articol nou!

Niciun comentariu momentan

Fii prima persoana care comenteaza la acest articol!

Scrie un comentariu

Te rugam sa scrii numele. Adresa de email este invalida! Te rugam sa scrii un mesaj!