group-fitness-720x340Stiu, esti obosita si nu ai timp pentru miscare. E nevoie de atat de multa energie ca sa te urnesti din loc…Chiar si gandul la miscare te oboseste uneori. Ideea este ca un corp in repaus are tendinta de a ramane in repaus. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca una dintre cele mai bune metode de a invinge oboseala este chiar insasi miscarea. Cu cat ne vom misca mai mult, cu atat vom avea mai multa energie. Explicatia are la baza procesele metabolice la nivel celular, unde, cu cat facem mai multa miscare, cu atat mai multe mitocondrii sunt produse de organism pentru a asigura necesarul de energie. Cu cat avem mai multe mitocondrii, supranumite si “uzine energetice”, cu atat mai mult ne activam metabolismul si cu atat mai mare este capacitatea noastra de a produce energie. Desigur, miscarea nu ne ofera doar mai multa energie . Miscarea ajuta limfa sa se miste si sa elimine toxinele. Miscarea reduce riscul de boli cardiace, diabet, obezitate, dureri de spate,  osteoporoza, cancere. Cand faci miscare, muschii folosesc glucoza pentru producerea de energie, reducand nivelul acesteia din sange. Miscarea elibereaza si adrenalina, serotonina si dopamina, toate acestea avand rol de stimulare a energiei si a bunei dispozitii.

Daca ne gandim bine, noi, oamenii nu am fost creati sa fim sedentari. Nu am fost creati sa stam in spatele unui birou. Stramosii nostri isi petreceau viata urmariti de animale si nu a fost niciodata nevoie sa se gandeasca la miscare ca la ceva separat de ceea ce faceau in fiecare zi, adica sa vaneze si sa fie vanati. Mii de ani mai tarziu, corpurile noastre nu s-au schimbat prea mult fata de atitudinea noastra fata de miscare. Degetele noastre ajung sa faca mai multa miscare pe tastatura decat corpurile noastre. Pentru multi dintre noi, miscarea a devenit o alta sarcina dificila pe care trebuie sa o introducem in program, intre sedinte si programul copiilor. Uneori e nevoie de o schimbare de atitudine mai mult decat de altceva pentru a introduce miscarea regulata in stilul de viata obisnuit, mai ales daca duci o viata sedentara si n-ai prea facut sport in viata ta.

Cum cred eu ca ar trebui sa facem aceasta schimbare? Cu pasi marunti!

In primul rand, e bine sa gasesti un sport care iti place. Nu conteaza sportul, conteaza sa-ti faca placere sa-l faci. Dansul sau plimbarea in pas alert pot fi un bun inceput.

Daca timpul este o problema, exista sporturi pe care le poti face acasa. Poti sari coarda, poti face aerobic, poti dansa pe muzica preferata. Important este sa faci miscare si sa transpiri.

Chiar daca vei face miscare pentru o perioada scurta de timp, starea ta de spirit se va imbunatati. Chiar si 10 minute de miscare iti vor aduce energie suplimentara si vigoare. Totusi, pentru a beneficia de miscare la maxim, aloca-ti 30 minute de miscare moderata pe zi.

Credeti-ma, sportul poate sa devina o componenta a stilului vostru de viata, precum spalatul pe dinti. Si beneficiile se vor simti in timp!

Mult succes!

Liliana, Your Health Coach

 

Ti-a placut articolul? Afla pe email cand va aparea un articol nou!

Niciun comentariu momentan

Fii prima persoana care comenteaza la acest articol!

Scrie un comentariu

Te rugam sa scrii numele. Adresa de email este invalida! Te rugam sa scrii un mesaj!