legumeO explozie de informatii, examene, taskuri din ce in ce mai complicate si, implicit, nevoia de concentrare maxima! Dar cum ne putem ajuta creierul sa perfomeze la maxim in aceasta perioada?

În primul rând, mai presus de orice, creierul nostru are nevoie de energie. Deși cântărește doar 1,5 kg, el consumă 25% din energia totală a organismului. Această energie este folosită pentru transmiterea constantă a impulsurilor electrice și comunicarea dintre celulele nervoase.  Spre deosebire de alte organe însă, creierul nu-și stochează energia, așa că pentru a funcționa are nevoie de alimentare permanentă cu două tipuri majore de combustibil: oxigen și glucoză. Oxigenul este furnizat prin respirație, iar glucoza se găsește în carbohidrații din dietă. Nu vă bucurați prea tare. Carbohidrații de care creierul nostru are nevoie sunt în special carbohidrații complecși care se găsesc în fructe, legume, semințe, nuci, alune și cereale integrale, nicidecum cei din pâinea albă sau din dulciuri.

De asemenea, proteinele sunt importante pentru creier deoarece, în urma unor transformări chimice, acestea sunt convertite în neurotransmițători care ajută creierul să proceseze informația. Peștele și carnea slabă sunt cele mai bune alegeri în privința proteinelor, mai ales la tineri si copii. În privința grăsimilor de care creierul are nevoie pentru a crește în volum, respective omega 3 și omega 6, acestea se găsesc în pește gras (macrou, hering, sardine și scrumbie) și în nucile caju, migdale, semințe de susan și de floarea-soarelui.

Alte stimulente ale IQ-ului sunt vitaminele și mineralele. Cele 9 minerale esențiale pentru creier sunt fierul, fosforul, magneziul, manganul, sodiul, potasiul, calciul, zincul și borul. Pe lângă minerale, există 7 vitamine care sunt vitale pentru creier. Acestea sunt vitaminele complexului B – B1, B2, B3, B5, B6 și biotina, plus vitamina C, care sunt necesare în convertirea carbohidraților în combustibil pentru creier, adică glucoză.

Deci, dacă doriți să țineți cont de nevoile creierului vostru, vă recomand ca următoarele alimente să facă parte din dieta voastră în cantități cât mai mari. Broccoli, sfecla roșie, ceapa, ardeiul roșu, roșiile, fasolea, quinoa, nucile și semințele, melasa, carnea slabă.

Dacă vrei să afli mai multe despre cum alimentația îți determină sănătatea, vino la o întâlnire cu tine și stilul tău de viață!

 

Liliana Paraipan
Your Health Coach

Ti-a placut articolul? Afla pe email cand va aparea un articol nou!

Niciun comentariu momentan

Fii prima persoana care comenteaza la acest articol!

Scrie un comentariu

Te rugam sa scrii numele. Adresa de email este invalida! Te rugam sa scrii un mesaj!